Fruites de temporada en els berenars dels teus fills

Superverd -

Dilluns, entrepà de formatge. Dimarts, entrepà de pernil. Dimecres, tenim al nen o a la nena avorrit/da amb tant de pa i embotit. Els nens tenen un desgast molt important d’energia, tant física com mental. Per això és important introduir fruites de temporada en els berenars que aportin un nivell d’energia adequat. 

Segons l’OMS, el berenar ha de representar el 15% de l’aportació energètica diària. Si aquestes calories provenen d’aliments nutritius que aporten vitamines, minerals i proteïnes, molt millor. Així ens assegurem que el nen o nena tingui tot el que necessita per créixer de manera saludable. A més, segons els nutricionistes, en aquest horari no ha de faltar una petita ració de fruita (molt important), cereals o làctics. 

Tria fruites de temporada pels berenars: 

Podem alternar o completar els berenars dels nostres fills amb fruites i, per a això, és interessant fer una primera anotació: tria fruites de temporada. Per què? El més fonamental és que aquestes fruites estan creixent respectant els cicles de la naturalesa. I es nota. Tenen més sabor perquè el clima, en el qual, es conreen resulta més propici i els aliments han estat mesos aguantant en cambres que els doten de sabor i nutrients. Per això és tan important optar sempre per productes de temporada. 

Quines són les fruites de temporada?

El raïm i les figues marquen el final de l’estiu i, en el seu lloc, entren les pomes i les peres. A més d’aquestes, una de les fruites més esperades, amb la qual, es fa una de les postres més clàssiques de la tardor és el codony. Combinant el formatge amb el codony, d’una banda tindrem una aportació important de fruita i, d’altra banda, el làctic. Si li sumen una fruita seca com la nou, afegirem vitamina E, potassi i magnesi, entre altres propietats. 

Però l’estrella de la tardor és la castanya. Cuita o rostida, per al berenar o el menjar, és un superaliment amb propietats molt interessants. Les castanyes contenen molta fibra, així, com minerals com ara el potassi, magnesi, fòsfor i calci.

Exemples de berenars energètics: 

Sorprèn els més petits de casa amb aquests berenars rics en nutrients i sabor!

  1. Broquetes de fruita: aconsegueix un escuradents llarg. Si encara trobes raïm, barreja trossets de poma, pera i raïm. Visualment és divertit i, energèticament, l’aportació de nutrients és molt important. 
  2. Compota de poma amb canyella: neteja i trosseja diverses pomes. Depenent de la quantitat de compota que vulguis fer, calcula les peces (recorda que pots guardar el que et sobri en un pot de cristall durant 2 o 3 dies). Tria un bol i fica les pomes al microones (3 o 4 minuts), tritura-les i tira’ls una mica de canyella (al gust). Pots acompanyar-ho d’una torrada o incloure-ho al iogurt. 
  3. Batut de fruites: El batut el pots enfocar des de diferents òptiques. Pots triar fruites que estiguin molt madures o, per contra, triar les peces conscientment. Prova de barrejar poma, plàtan, pera i taronja, veuràs com t’ho agraeixen! 

Proveu d’utilitzar aquests tips per introduir fruites de temporada en els berenars. A Superverd podràs trobar tots els ingredients d’aquestes propostes. Vine, que ens aprendrem el teu nom! 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *