Consells perquè els nostres fills mengin sa

Superverd -

Abans de res, des de Superverd, volem traslladar-vos una cosa molt important respecte als hàbits alimentaris. Si volem que els nostres fills mengin sa, hem de pensar que nosaltres som els “influencers” i els nostres fills els “followers”, per tant, prediquem amb l’exemple

Tot el bo que fem per la nostra salut, plantarà una llavor en els futurs hàbits dels nostres fills. Si tenim amagat tot allò prohibit (com dolços no saludables i menjar extremadament calòric) i ho col·loquem en un armari prop del sostre, segurament aconseguiran arribar. Tots hem estat nens i hem trobat l’armari de la xocolata, així que aquesta no és la solució per habituar-los a menjar sa. Igualment en les conductes positives; si com a pares acostumem a anar a la muntanya o fem esport, això també serà un bon exemple per ells. 

Però això no és una invitació a convertir-nos persones molt exigents, ni de bon tros! Simplement, és un recordatori que, com a pares que vivim i eduquem en un món digitalitzat, podem fer més del que creiem per crear hàbits saludables en l’alimentació dels nostres fills. Podem ser influencers! 

Alimentació equilibrada

Tant per adults com per a nens, una alimentació variada i equilibrada és fonamental. Així s’obtindran els nutrients necessaris per garantir una bona salut. Les fruites i verdures, per exemple, són riques en vitamines, minerals i fibra. Aquelles que són estacionàries a més, aporten el que el nostre cos necessita en cadascuna de les èpoques. 

Establir bons hàbits

Abans de menjar, és important aprendre a menjar. A vegades, mengem fruit de la fam, altres vegades per ansietat i, en aquests moments, ens oblidem de mastegar. Per això és important educar als nostres fills perquè masteguin bé i, amb això, ajudar que les seves digestions siguin millors. 

Quan parlem d’hàbits, també ens referim a “normes”. És important fixar una hora de menjar i acostumar al cos a horaris, i més important encara, és menjar en família (en la mesura que sigui possible) i, si no es pot, gaudir dels sopars junts. Explicar com ha anat el dia i escoltar-se els uns als altres. 

A més dels bons hàbits per a una correcta alimentació, el periodista Michael Pollan afirmava en un dels seus llibres (“Saber menjar. 64 regles bàsiques per aprendre a menjar bé”) que no hauríem de menjar res que no s’assembli al menjar de les besàvies. I, és que, segons la visió de Pollan, ja no mirem aliments, únicament veiem grasses, nutrients, hidrats de carboni… Per això, com a pares, és important no obsessionar-se

Fes-los partícips 

Des de posar als fills a triar llenties i ensenyar-los quines cal retirar i quines són les bones, fins a portar-los al súper i cuinar amb ells. L’alimentació no té per què ser una cosa aliena als més petits de la casa. I, per a això, és important que sàpiguen que també s’aprèn a comprar o a cuinar. Implicar als més petits de la casa en el procés és fonamental perquè prenguin consciència de la importància que té una bona alimentació. 

Joc i esport 

Perquè el cos funcioni bé, el moviment és fonamental i en els nens incrementa tant el seu rendiment escolar com el seu estat d’ànim. És important que no ho visquin com una obligació sinó, més aviat, com una cosa divertida. Per exemple, en època de bolets, fer un plat amb els nens a l’aire lliure per anar a buscar aquests aliments es converteix en una aventura; unificaríem així esport, naturalesa i alimentació i als nens segur que els hi encanta! 

Sense lloances ni escàndols

Naturalitzar la ingesta d’aliments saludables no és ni un mèrit ni un càstig, és part de gaudir d’una vida sana. Els especialistes aconsellen que tot sigui casual i, per a això, el millor és proporcionar-los aliments que siguin fàcils d’agafar i menjar com, per exemple, una pastanaga o una poma. A més, farem un mal servei als nostres fills si els premiem amb un pastís per haver-se menjat un plat de bròquil. 

I és que els aliments, serveixen per saciar mancances. Si els nostres fills associen estar inquiets amb donar una galeta, això generarà un impacte negatiu en la comprensió de les seves pròpies emocions. Per això, és molt important ni castigar ni premiar utilitzant l’alimentació com a arma i, molt menys, afecte. 

I finalment, sentit comú, el menys comú dels sentits, però el que sempre funciona. Com a pares i mares coneixem als nostres fills i sempre podem orientar-los, deixar que proposin plats i observar els nostres propis hàbits. És recomanable que hi hagi varietat i equilibri en la nostra alimentació, composta per fruites i verdures

Descobreix les fruites i verdures de temporada en alguna de les nostres botigues

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *